І семестр
Теорія і практика драматургії
1. Особливість драми як унікального виду мистецтва «на межі» літератури й театру.
2. Драматична ідея і парадокс. Робота з ідеями: пошук, відбір, розвиток.
3. Конфлікт як основа драми. Розвиток і типологія конфлікту. Аконфліктність.
4. Поняття події, типологія подій. Розвиток дії. Дієвість і недієвість тексту.
5. Драматична ситуація, її класифікація і розвиток. Сюжет і фабула в драматургії.
6. Композиція драми. Класичні і сучасні композиційні структури та «механізми». Основи конструкції сцени.
7. Поняття часопростору і темпоритму в драматургії.
8. Персонаж у п’єсі. Типологія характерів, поняття амплуа. Герой і актор.
9. Поняття актантної моделі. Їхні різновиди і специфіка.
10. Мовлення у драмі. Діалог, його різновиди і способи побудови.
11. Монологи, типологія і конструкція. Ремарка, її сучасна інтерпретація.
12. Жанрова специфіка, як ключ і умови гри. Трагедія, драма, мелодрама.
13. Комедійні жанри: комедія, фарс, малі форми (скетч, інтермедія, реприза).
14. Трагікомедія. Сучасна жанрова „дифузія”.
15. Невербальні жанри. Пантоміма, перформанс, хеппенінг, вуличний театр тощо.
16. Аналіз драматичного твору, його різновиди. Режисерський аналіз п’єси.
У процесі навчання – вивчення теорії, написання етюдів і контрольне тестування.
ІI семестр
Історія європейської драматургії і театру
1. Виникнення театру з ритуалу. Ранній і класичний давньогрецький театр. Трагедії Есхіла, Софокла, Еврипіда. Комедії Аристофана. Теорія Аристотеля.
2. Театр періоду еллінізму. Драматургія Менандра. Зародження акторської професії.
3. Давньоримський театр, його особливості. Ателана, пірріха, мім тощо. Комедії Плавта і Теренція. Трагедії Сенеки.
4. Ранньосередньовічний театр. Мандрівні трупи. Літургійна й напівлітургійна драма.
5. Пізньосередньовічний театр. Містерія, міракль, мораліте. Фарс і пуа піле.
6. Відродження в Італії. Вчена комедія і комедія дель арте.
7. Відродження в Іспанії. Лопе де Вега. Виникнення бароко. Кальдерон.
8. Англійське театральне відродження. Драматургія В.Шекспіра.
9. Французький класицизм. П.Корнель і Ж.Расін. Комедія Ж.-Б.Мольєра.
10. ХVІІІ століття. Театральне бароко. Акторська домінанта. Сентиментальна драма.
11. ХІХ століття в театр. Романтизм і реалізм. Буржуазна драма. Режисура, як фах.
12. Український театр. Скоморохи. Бароко і Шкільний театр. Класицизм і його специфіка. Український романтизм. І.Котляревський, Г.Квітка-Основ’яненко.
13. Рубіж ХІХ – поч. ХХ століття. Доба модернізму: натуралізм, символізм, сюрреалізм, експресіонізм, театр жорстокості Арто. Режисерська «революція».
14. Театр корифеїв та його вплив. Український модернізм. Театральна система Л.Курбаса. Драматургія Л.Українки, М.Куліша, І.Кочерги, В.Винниченка.
15. ІІ половина ХХ століття. Екзистенціалізм, драма абсурду, епічний театр, постдрама і драма «вербатім», невербальний театр, постмодернізм у театрі.
16. Сучасна драматургія. Особливості розвитку в Росії, СНД, Польщі, Західній Європі.
17. Сучасна українська драматургія. Основні персоналії і напрямки.
У процесі навчання – читання п’єс, вивчення історії театру, перегляд вистав, тест.